Pages

Followers

Tuesday, March 22, 2011

.:: 16 Makmal Dadah Dibongkar Pihak Polis ::.




KUALA LUMPUR: Jika diukur pada jumlah dan nilai, Polis Diraja Malaysia (PDRM) mungkin sudah mencipta rekod tertinggi dalam sejarah apabila berjaya membongkar 16 makmal dadah selain merampas pelbagai jenis dadah seberat lebih 3.5 tan yang dianggarkan bernilai RM220 juta dalam tempoh sembilan bulan tahun ini.
Timbalan Pengarah Jabatan Siasatan jenayah Narkotik Bukit Aman, Datuk Othman Harun (gambar) berkata, kejayaan terbesar itu adalah susulan kerja keras anggotanya menumpaskan satu persatu sindiket dadah antarabangsa sebelum memberkas 61 ahli sindiket terbabit.

Menurutnya, banyak dari makmal dadah yang dikenal pasti itu beroperasi di Pulau Pinang, Kuala Lumpur, Selangor dan Johor.
“Kejayaan ini meningkat hampir 40 peratus berbanding 11 makmal dadah sepanjang tahun lalu. “Kebanyakan ahli sindiket dadah yang diberkas bukanlah di kalangan ahli kimia atau pakar, tetapi warga tempatan manakala penyeludup pula dari warga Iran,” katanya.





cegah : semakin kita cuba memeranginyer semakin menjadi2 pulak kes dadah ni, semua  orang sebenarnya perlu bekerjasama untuk memerangi dadah.

3 comments:

  1. ys, keep it up babe !
    thanks come to my blog.
    feel free, drop your comment also, TQ

    Have a nice day
    Love,
    Aen

    ReplyDelete
  2. hehehe welcome frenz.. rajin2 le dtg lagi yer

    ReplyDelete
  3. Katakan 'TIDAK DAN BENCI DADAH' !

    ReplyDelete